Generelle forretningsbetingelser

Er der betingelser gældende for enkeltprodukter eller ydelser, ses de under de enkelte afsnit på denne side. 

  • Vi anvender kun godkendte reservedele, af højeste kvalitet, fra anerkendte leverandører.
  • Vi udfører et professionelt stykke arbejde i henhold til producentens forskrifter.
  • Du får altid tre års garanti på nye reservedele, og 6 måneders garanti på brugte reservedele.
  • Arbejdstid og reservedele udspecificeres på fakturaen.
  • Hvis du ønsker det, kan du få et skriftligt tilbud på reparationen.
  • Vi er miljøbevidste og har aftaler med certificerede genbrugsfirmaer, om afhentning og genbrug af restprodukter.
  • Vi følger naturligvis købeloven.

Betalingsbetingelser

  • Betalingsfrist på faktura er altid netto kontant, det vil sige når bilen afhentes, medmindre andet er aftalt på forhånd.
  • Autohuset Fyn forbeholder sig retten til at kræve betaling på forhånd, såfremt det drejer sig om større beløb over 10.000kr.
  • Hos Autohuset Fyn kan du betale med kort, kontant, via bankoverførsel samt MobilePay. Vi tager imod betaling på de fleste betalingskort.
  • Ved manglende betaling pålægges der renter og gebyrer, samt evt. udgifter til inkasso.

Betingelser for prismatch

Der er en række betingelser der skal være opfyldt før vi kan gå ind og prismatche op til 130% på et tilbud, dem kan du læse nedenfor.

  • OBS! Vi prismatcher ikke på tilbud indhentet hos Autotilbud, Autobutler og lignende tilbudssider, da disse tilbud ikke er endeligt udspecificerende fra det enkelte værksted, men udelukkende er et prisoverslag.
  • Konkurrerende tilbud skal:
    • være indhentet ved et registreret, dansk autoværksted beliggende i Danmark. CVR-nummer eller lignende skal fremgå af tilbuddet.
    • være indhentet og fremvist inden opgaven er påbegyndt. Der kan ikke gives rabat med tilbagevirkende kraft.
    • være skriftligt, dateret og ikke mere end 14 dage gammelt
    • indeholde samme ydelse, samme produkt og være udspecificeret med reservedele og væsker/olie i henhold til producentens forskrifter.
    • være omfattet af samme garantiperiode, det vil sige 36 måneder.
  • Der gives ét tilbud pr. opgave, det vil sige at vi ikke kan prismatche et tilbud vi allerede én gang har ydet prismatch på.
  • Ved brug af prismatch, frafalder mulighed for brug samt optjening af loyalitetsbonus, erhvervsrabat, FALCK-rabat eller andre rabatter.
  • Vi forbeholder os ret til at forkaste tilbud.
  • Ved køb af dæk og fælge tilbyder vi at prismatche, men ikke med yderligere op til 30 %. Tilbuddet skal være indhentet fra et autoværksted jvf. ovenstående betingelser, og det gælder derfor ikke webshops som fx dækonline, dæk-outlet, dækleader og andre online dæksites.

Betingelser for gratis hente/bringe service

Gælder kun forsvarligt og lovmæssigt kørende biler.

Gælder IKKE bugsering af havareret køretøj.

Hente/bringe service skal bestilles ved tidsbestilling.

Bilen skal som udgangspunkt afleveres på samme adresse som vi afhenter den, medmindre andet oplyses ved tidsbestilling

Ved aflevering af afhentede køretøj bedes du være klar til afregning af faktura. Vi har mulighed for kortbetaling, Mobilepay samt bankoverførsel på afhentningstedet.

Køretøjet transporteres kun til et Autohuset Fyn værksted.

Køretøjet skal befinde sig på Fyn.

Betingelser for lånebil

  • RYGNING FORBUDT! Der opkræves kr. 5000,- svarende til maksimal selvrisiko ved rygning i lånebilen.
  • KÆLEDYR FORBUDT! Af hensyn til allergikere er alle vores lånebiler der kæledyrsfri.
  • Mad og drikkevarer frabedes.
  • Lånebilen bedes afleveret i samme stand som ved udlevering.
  • Lånebilen skal altid afleveres optanket efter aftale (benzin blyfri 95), og der bedes medbragt kvittering for dette. Ved manglende optankning opkræves gebyr jvf. lånebilskontrakt.
  • Selvrisiko kr. 5.000,- ved buler og andre skader.
  • Det udlånte køretøj skal afleveres senest om morgenen kl. 08.30 efter værkstedets klarmelding af kundebil. Ved for sen aflevering opkræves gebyr på 300,- pr. påbegyndt døgn.
  • Køretøjet må kun føres af de på låneaftalen anførte bruger(e). Låneaftalen skal medbringes under kørsel i låneperioden.
  • Ved akut nedbrud uden for åbningstiden, se da oplysninger på låneaftale vedr. autohjælp.
  • Det udlånte køretøj må ikke fremlejes eller benyttes til motorsport, og må kun anvendes til kørsel i Danmark.
  • Låner er ansvarlig for alle parkerings- og trafikforseelser i låneperioden, samt at det udlånte køretøj tilbageleveres i samme stand som modtaget.
  • Afleveres nøglen uden for værkstedets åbningstid, er låner ansvarlig for udlånte køretøj samt nøgler, indtil værkstedet åbner.
  • Almindelig vedligeholdelse påhviler Autohuset Fyn.
  • Ved misbrug af køretøjet feks. afmontering af speedometerkabel, tørkørsel for vand/olie mv. opkræves et beløb svarende til maksimal selvrisiko (kr. 5000,-) .

Garantibestemmelser hos Autohuset Fyn

Omfattet af garantien
  • Der ydes en garanti på 3 år på reservedele. Garantien omfatter den eller de reservedele, der er fejlbehæftet og gælder i 3 år fra Autohuset Fyns fakturadato.
  • Autohuset Fyn er alene ansvarlig for fejl og defekter, som skyldes fabrikations- eller materialefejl.
  • Garantien omfatter kun fejl og defekter, der er konstateret og anmeldt i garantiperioden.
Ej omfattet af garantien
  • Garantien bortfalder, hvis du kører til andet værksted, og får afmonteret eller udskiftet den del der har fejl. Det er derfor vigtigt at du kontakter os, hvis du mener der er en fejl på en reservedel, så vi sammen kan finde fejlen og få den udbedret.
  • Garantien dækker ikke naturlig/almindelig slitage og ælde samt forbrugsvarer.
  • Garantien dækker ikke reservedele hvor fejl eller skader er opstået som følge af en anden defekt reservedel der ikke er udskiftet hos Autohuset Fyn.
  • Garantien omfatter ikke fejl eller skader opstået direkte eller indirekte som følge af fejlbetjening, fejlagtig til- eller frakobling, mislighold, overlast, skødesløs behandling, mangelfuld vedligeholdelse, forkert brændstof, olie, smøremidler mv. eller ydre påvirkninger, herunder hærværk.

Betingelser for gratis mobilitetsservice

For at kunne benytte sig af vores mobilitetsservice, skal du være fast kunde hos os og overholde alle serviceeftersyn.

Overskrider du serviceintervallet, bortfalder din ret til gratis mobilitetsservice.

Finder vi fejl/defekter i løbet af et værkstedsbesøg der bør udbedres, skal disse også udbedres for at din mobilitetsservice er gældende.

Vores mobilitetsservice dækker Danmark. Uden for landets grænser dækker SOS International alle nødsituationer. Husk at forhøre dig via dit forsikringsselskab om de er en del af Rødt kort-ordningen, samt at medbringe kortet fra dit forsikringsselskab ved udlandsrejser.

Vores mobilitetsservice dækker ikke afhentning af bilen til planlagte eftersyn eller reparationer, eller hvis driftsstoppet er selvforskyldt. Det kan fx være, hvis der er sket ændringer på bilen eller motoren, så den ikke er i original stand – eller hvis andre værksteder har udført en reparation, der er årsag til driftsstoppet.

Hvis du uberettiget tilkalder mobilitetsservice/vejhjælp, får du en regning på omkostningerne, svarende til det beløb vi bliver faktureret af vores leverandør.

Betingelser for brug samt optjening af loyalitetsbonus
For at benytte sig af vores loyalitetsbonus, er der en række betingelser der skal være opfyldt, som du kan læse om nedenfor:

Bonushæftet kan først bruges når det er fyldt, og først ved efterfølgende besøg på værkstedet

Loyalitetsbonus kan ikke kombineres med andre rabatter, og tilbud. Man kan derfor ikke gøre brug af sin loyalitetsbonus hvis der samtidig gøres brug af f.eks. FALCK-bonus, erhvervsrabat eller 110 % prismatch

Ved brug af andre rabatter optjenes der ikke loyalitetbonus i form af nye stempler

Der optjenes ikke loyalitetsbonus ved køb af dæk hvor vi har matchet prisen

Bortkomne bonuskort erstattes ikke

Stempler kan ikke optjenes eller gives med tilbagevirkende kraft

Ønsker man at gøre brug af sit fyldte bonuskort, skal det oplyses inden fakturaen afregnes. Der kan således ikke fratrækkes loyalitetsbonus fra en regning efter denne er faktureret.

Der kan kun fratrækkes ét bonuskort pr. faktura