Læs og ansøg om rentefri kredit

Book tid
Indhent tilbud
70 70 70 39
Værdibevis

Vilkår og betingelser hos Autohuset Fyn

Generelle forretningsbetingelser

Er der betingelser gældende for enkeltprodukter eller ydelser, ses de under de enkelte afsnit på denne side.

  • Vi anvender kun godkendte reservedele, af højeste kvalitet, fra anerkendte leverandører.
  • Vi udfører et professionelt stykke arbejde i henhold til producentens forskrifter.
  • Du får altid op til tre års garanti på nye reservedele, og 6 måneders garanti på brugte reservedele.
  • Arbejdstid og reservedele udspecificeres på fakturaen.
  • Hvis du ønsker det, kan du få et skriftligt tilbud på reparationen.
  • Vi er miljøbevidste og har aftaler med certificerede genbrugsfirmaer, om afhentning og genbrug af restprodukter.
  • Vi følger naturligvis købeloven.

Betalingsbetingelser

  • Betalingsfrist på faktura er altid netto kontant, det vil sige når bilen afhentes, medmindre andet er aftalt på forhånd.
  • Autohuset Fyn forbeholder sig retten til at kræve betaling på forhånd, såfremt det drejer sig om større beløb over 10.000kr.
  • Hos Autohuset Fyn kan du betale med kort, kontant, via bankoverførsel samt MobilePay. Vi tager imod betaling på de fleste betalingskort.
  • Ved manglende betaling pålægges der renter og gebyrer, samt evt. udgifter til inkasso.
  • Skaffevarer uden returret skal betales på forhånd inden bestilling.

 

Betingelser for prismatch

Der er en række betingelser der skal være opfyldt før vi kan gå ind og prismatche op til 130% på et tilbud, dem kan du læse nedenfor.

  • OBS! Vi prismatcher ikke på tilbud indhentet hos Autotilbud, Autobutler og lignende tilbudssider, da disse tilbud ikke er endeligt udspecificerende fra det enkelte værksted, men udelukkende er et prisoverslag. Finder du et tilbud på disse sider, skal du derfor kontakte det enkelte værksted, med henblik på at få et udspecificeret tilbud inden.
  • Konkurrerende tilbud skal:
    • være indhentet ved et registreret, dansk autoværksted beliggende i Danmark. CVR-nummer eller lignende skal fremgå af tilbuddet.
    • være indhentet og fremvist inden opgaven er påbegyndt. Der kan ikke gives rabat med tilbagevirkende kraft.
    • være skriftligt, dateret og ikke mere end 14 dage gammelt
    • indeholde samme ydelse, samme produkt og være udspecificeret med reservedele og væsker/olie i henhold til producentens forskrifter.
    • være omfattet af samme garantiperiode, det vil sige 36 måneder.
  • Der gives ét tilbud pr. opgave, det vil sige at vi ikke kan prismatche et tilbud vi allerede én gang har ydet prismatch på.
  • Ved brug af prismatch, frafalder mulighed for brug samt optjening af loyalitetsbonus, erhvervsrabat, FALCK-rabat eller andre rabatter.
  • Vi forbeholder os ret til at forkaste tilbud.
  • Ved køb af dæk og fælge tilbyder vi at prismatche, men ikke med yderligere op til 30 %. Tilbuddet skal være indhentet fra et autoværksted jvf. ovenstående betingelser, og det gælder derfor ikke webshops som fx dækonline, dæk-outlet, dækleader og andre online dæksites.

 

Betingelser for hente/bringe service

Koster 99,- pr. vej. Så hvis du kun vil have den hentet, så koster det 99,-. Ønsker du at den både bliver hentet og bragt, så vil det koste samlet 198,-.

Gælder kun forsvarligt og lovmæssigt kørende biler.

Gælder IKKE bugsering af havareret køretøj.

Hente/bringe service skal bestilles ved tidsbestilling.

Bilen skal som udgangspunkt afleveres på samme adresse som vi afhenter den, medmindre andet oplyses ved tidsbestilling. 

Ved aflevering af afhentede køretøj bedes du være klar til afregning af faktura. Vi har mulighed for kortbetaling, Mobilepay samt bankoverførsel på afhentningstedet.

Er muligt i følgende tidsrum:
8:30 - 16:30 tirsdag og onsdag.

Køretøjet transporteres kun til et Autohuset Fyn værksted.

Køretøjet skal befinde sig på Fyn.

Betingelser for lånebil

RYGNING FORBUDT! Der opkræves kr. 5000,- svarende til maksimal selvrisiko ved rygning i lånebilen. Gælder stadig selvom du har en obligatorisk forsikring på bilen.

KÆLEDYR FORBUDT! Af hensyn til allergikere er alle vores lånebiler kæledyrsfri. Der opkræves kr. 5000,- svarende til maksimal selvrisiko ved husdyr i lånebilen. Gælder stadig selvom du har en obligatorisk forsikring på bilen.

Mad og drikkevarer frabedes.

Lånebilen bedes afleveret i samme stand som ved udlevering.

Lånebilen skal altid afleveres optanket efter aftale (benzin blyfri 95), og der bedes medbragt kvittering for dette. Ved manglende optankning opkræves gebyr jvf. lånebilskontrakt.

Obligatorisk forsikring: 99 kr. pr. dag. Det betyder, at du har  0 kr i selvrisiko. Er du dog under 26 år, så vil der være en nedsat selvrisiko på 5.000 kr., hvor den normale selvrisiko ellers ville være 10.000 kr.

Ved aflevering af vores lånebiler skal brændstoffet fyldes tilbage på samme niveau som ved udlevering. Hvis du ikke får gjort det, er der et administrationsgebyr på 50 kr. samt et ekstra gebyr på 2,- pr. kørte kilometer.

Det udlånte køretøj skal afleveres senest om morgenen kl. 08.30 efter værkstedets klarmelding af kundebil. Ved for sen aflevering opkræves gebyr på 300,- pr. påbegyndt døgn.

Køretøjet må kun føres af de på låneaftalen anførte bruger(e). Låneaftalen skal være tilgængelig under kørsel i låneperioden.

Ved akut nedbrud uden for åbningstiden, se da oplysninger på låneaftale vedr. autohjælp.

Det udlånte køretøj må ikke fremlejes eller benyttes til motorsport, og må kun anvendes til kørsel i Danmark.

Låner er ansvarlig for alle parkerings- og trafikforseelser i låneperioden, samt at det udlånte køretøj tilbageleveres i samme stand som modtaget.

Afleveres nøglen uden for værkstedets åbningstid, er låner ansvarlig for udlånte køretøj samt nøgler, indtil værkstedet åbner.

Almindelig vedligeholdelse påhviler Autohuset Fyn.

Ved misbrug af køretøjet feks. afmontering af speedometerkabel, tørkørsel for vand/olie mv. opkræves et beløb svarende til maksimal selvrisiko på 5000,-. Gælder stadig selvom du har en obligatorisk forsikring på bilen. 

Garantibestemmelser hos Autohuset Fyn

Omfattet af garantien

  • Der ydes op til 3 års garanti på reservedele, med mindre andet er angivet på faktura og oplyst ved salg. Der ydes op til 6 måneders garanti på brugte reservedele.
  • Garantien omfatter den eller de reservedele, der er fejlbehæftet og gælder i op til 3 år fra Autohuset Fyns fakturadato, afhængigt af den enkelte reservedels garantiperiode.
  • Autohuset Fyn er alene ansvarlig for fejl og defekter, som skyldes fabrikations- eller materialefejl.
  • Garantien omfatter kun fejl og defekter, der er konstateret og anmeldt i garantiperioden.

Ikke omfattet af garantien

  • Garantien bortfalder, hvis du kører til andet værksted, og får afmonteret eller udskiftet den del der har fejl. Det er derfor vigtigt at du kontakter os, hvis du mener der er en fejl på en reservedel, så vi sammen kan finde fejlen og få den udbedret.
  • Garantien dækker ikke naturlig/almindelig slitage og ælde samt forbrugsvarer.
  • Garantien dækker ikke reservedele hvor fejl eller skader er opstået som følge af en anden defekt reservedel der ikke er udskiftet hos Autohuset Fyn.

 

Betingelser for gratis mobilitetsservice

For at kunne benytte sig af vores mobilitetsservice, skal du være fast kunde hos os og overholde alle serviceeftersyn.

Overskrider du serviceintervallet, bortfalder din ret til gratis mobilitetsservice.

Finder vi fejl/defekter i løbet af et værkstedsbesøg der bør udbedres, skal disse også udbedres for at din mobilitetsservice er gældende.

Vores mobilitetsservice dækker Danmark. Uden for landets grænser dækker SOS International alle nødsituationer. Husk at forhøre dig via dit forsikringsselskab om de er en del af Rødt kort-ordningen, samt at medbringe kortet fra dit forsikringsselskab ved udlandsrejser.

Vores mobilitetsservice dækker ikke afhentning af bilen til planlagte eftersyn eller reparationer, eller hvis driftsstoppet er selvforskyldt. Det kan fx være, hvis der er sket ændringer på bilen eller motoren, så den ikke er i original stand – eller hvis andre værksteder har udført en reparation, der er årsag til driftsstoppet.

Hvis du uberettiget tilkalder mobilitetsservice/vejhjælp, får du en regning på omkostningerne, svarende til det beløb vi bliver faktureret af vores leverandør.

Betingelser for brug samt optjening af loyalitetsbonus

For at benytte sig af vores loyalitetsbonus, er der en række betingelser der skal være opfyldt, som du kan læse om nedenfor:

Bonushæftet er gyldigt i 2 år fra første stempeldato. Det er ikke muligt at forlænge gyldigheden på bonuskortet.

Bonushæftet kan først bruges når det er fyldt, og først ved næstkommende besøg på værkstedet

Loyalitetsbonus kan ikke kombineres med andre rabatter, og tilbud. Man kan derfor ikke gøre brug af sin loyalitetsbonus hvis der samtidig gøres brug af f.eks. FALCK-bonus eller prismatch

Ved brug af andre rabatter optjenes der ikke loyalitetbonus i form af nye stempler

Der optjenes ikke loyalitetsbonus ved køb af dæk hvor vi har matchet prisen

Bortkomne bonuskort erstattes ikke

Stempler kan ikke optjenes eller gives med tilbagevirkende kraft

Ønsker man at gøre brug af sit fyldte bonuskort, skal det oplyses inden fakturaen afregnes. Der kan således ikke fratrækkes loyalitetsbonus fra en regning efter denne er faktureret.

Der kan kun fratrækkes ét bonuskort pr. faktura

 

Betingelser for klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse odense@autohusetfyn.dk

70 70 70 39
Mandag - fredag: 7.00 - 17.00