Bevar fabriksgarantien

– et service behøver ikke at være dyrt for at være korrekt udført.

Du må gerne selv vælge, hvilket værksted der skal servicere og reparere din bil.

Når du har købt en fabriksny bil, så skal den, alt efter hvad service bogen foreskriver, til service efter et vist antal kilometer eller efter en tidsgrænse, hvad der måtte indtræde først.

Reglerne for, hvem der må udføre service på nye biler, er blevet frie efter at Forbrugerombudsmanden indgik forlig med importøren i den såkaldte ”Nissansag” i 2002/2003. Du må derfor efter gældende EU-regler* gerne selv vælge, hvilket værksted der skal servicere og reparere din bil – uden at du mister garantien!

Det betyder, at du ikke behøver at komme hos den forhandler, du købte bilen af, for at få den serviceret.

Når du får serviceret og repareret din bil hos Autohuset Fyn, opretholder du stadig bilens fabriksgaranti. Hos Autohuset Fyn udfører vi nemlig service og reparation på din bil, efter bilfabrikanternes forskrifter, og de autodele, som vi anvender, svarer til samme kvalitet, som de dele bilen er leveret med fra fabrikken, og derfor opfylder Autohuset Fyn kravene jf. EU-reglementet.

* Ophævelse af EU Gruppefritagelsesforordningen.

Autodele og biltekniske data – helt efter bogen

Hos Autohuset Fyn bruger vi autodele, der svarer til den kvalitet, som din bil er “født” med. Derudover får du 3 års garanti på reservedelene. Autohuset Fyn har adgang til det der hedder biltekniske data. Det betyder data, der er afstemt efter bilfabrikanternes forskrifter. På den måde lever værkstederne op til bilfabrikanternes krav og normer, og din bil bliver serviceret fuldstændig, som fabrikanten kræver det. Det er altså med til at sikre, at de ting der skal laves på din bil ved service bliver lavet.

Vi har 4 servicevarianter, hvoraf én af disse normalt passer med fabrikantens forskrifter. Skulle det ske at fabrikanten har flere krav, end dem vi nu måtte kunne opfylde i en af de 4 servicevarianter, går vi ind og tilpasser servicet, så det passer helt præcist til det der er foreskrevet til netop din bil, og naturligvis til den helt rigtige pris.

Det får du ved service hos Autohuset Fyn
  • Service efter fabrikantens forskrifter
  • Fabriksgarantien bevares
  • Stempel i servicebogen
  • Udspecificeret tjekliste, samt faktura
  • Mærkespecifik kvalitets-olie
  • Reservedele i original kvalitet (også kaldet OEM-godkendt)
  • 3 års garanti på nye reservedele og udført arbejde
  • 1 års gratis mobilitetsservice (fornyes ved hvert service)
  • Gratis dækopbevaring
  • Gratis lånebil
  • Gratis støvsugning af din bil
I tvivl om hvad et service vil koste på din bil? Få et tilbud på service efter fabrikantens forskrifter.

Hvad skal du selv være opmærksom på?

Det er vigtigt, at du overholder bilfabrikkernes krav til serviceeftersyn, da du ellers kan opleve at garanti/reklamationretten bortfalder, dvs. at du får udført service når servicelampen lyser, eller hvad der ellers er oplyst i servicebogen.

For at bevare din fabriksgaranti skal du løbende overholde og kunne dokumentere, at du har overholdt de pligtige serviceeftersyn. Hos Autohuset Fyn sørger vi for at stemple dit servicehæfte, og at du får udleveret et serviceskema som bekræfter, at serviceeftersynet er udført ifølge fabrikkens forskrifter, samt en udspecificeret faktura.

Få en påmindelse når det er tid til serviceeftersyn

Du kan tilmelde dig til vores email-service og automatisk få besked i din indbakke når det er ved at være tid til service igen.

Vær dog opmærksom på, at du stadig selv skal holde øje med, hvis du nærmer dig de foreskrevne kilometer inden den fastsatte tidsgrænse.

Book en tid til service allerede i dag
Følg os på Facebook og vær blandt de første der ser nyheder og konkurrencer fra os!